"ნუ დაუშვებთ ყოფილი საბჭოთა რესპუბლიკების ხელმეორედ ოკუპაციას" - ბობ დოული აფხაზეთზე

13 სექტემბერი 2022
სენატორი

ბობ დოული

13 სექტემბერი 2022
13 სექტემბერი 2022

"ნუ დაუშვებთ ყოფილი საბჭოთა რესპუბლიკების ხელმეორედ ოკუპაციას" - ბობ დოული აფხაზეთზე

Senate Republican leader Bob Dawley's speech in the Senate on the Abkhazia conflict and the UN peacekeeping mission in Georgia

On Monday, President Clinton announced that the United States would support a UN peacekeeping operation if peace is established in Georgia: such an operation - if it involves the participation of Russian forces as planned - would be a major turning point in our national security policy.

This would be the first UN operation on the territory of the former Soviet Union and the first precedent for the UN assigning certain functions to Russia in the former colony; First, a direct American subsidy for such an action and, thus, the beginning of a new dangerous phase of US acceptance of Russian neoplatonism.

Russian pressure on Georgia

Some might say that President Shevardnadze supports such a policy, and such a view involves ignoring what has been paid since Georgia's independence: Russian military circles supported the separatist-inspired conflict that the UN is currently trying to settle; The Russians pressured Georgia to permanently station its own military forces on its territory and forced Georgia to join the Commonwealth of Independent States.

Only after the separatists won significant victories - and almost killed President Shevardnadze - was he forced to accept Russia's terms, although he correctly pointed out that this fate befell him thanks to Russian "reactionaries and the military".

If we say that President Shevardnadze is in favor of this or that choice, it will mean that we cannot see how little freedom of action he actually has, his hands are tied.

Last September, when things could have gone differently, the United States was silent. Last October, Troub Talbot denied that Russia's actions were against Georgia's sovereignty; He also stated that Russia "conducted a harmful policy against Georgia".

Perhaps Ambassador Talbot was right - Russian policy was not harmful, but deliberately evil. It was necessary to severely harass Georgia economically, to support the rebel separatists, to put pressure on the country on the brink of destruction, so that it would agree to the Russian troops staying on its territory and welcome Georgia's entry into the Commonwealth of Independent States.

In the words of General Bill Odom, "Thus, Russian military circles ensnared the man they blamed for disrupting Soviet positions in Central Europe."

ამ ვითარებაში იმის აღქმა, რომ რუსები მოწვეულ იქნენ საქართველოში, შეგვახსენებს რუსეთის „მოწვევებს“ უნგრეთში (1956), ჩეხოსლოვაკიაში (1968), ან ავღანეთში (1979). საქართველო ყოფილ საბჭოთა რესპუბლიკებზე ზეწოლის საცდელი პოლიგონის მდგომარეობაშია, რაც სავსებით ეფექტური აღმოჩნდა. რუსებმა მიიღეს ბაზები, მიიღეს დსთ-ის ახალი წევრი და ამჟამად აპირებენ ამერიკელი გადასახადის გადამხდელებისგან მიიღონდ დაფინანსება საკუთარი ჯარებისთვის.

სამშვიდობო ძალები რუსეთის ჯარების გარეშე

იმის არავითარი საჭიროება არ არსებობს, რომ რუსეთის ჯარები გაეროს სამშვიდობო ძალების ნაწილი გახდეს. არ არსებობს მოტივი, რომლის გამოც ამერიკელმა გადასახადის გადამხდელებმა დახმარება უნდა გაუწიონ ამგვარ ძალებს. ასევე აზრსმოკლებულად ჩანს აშშ-ის ადმინ ისტრაციის მიერ სამშვიდობო ძალებზე თანხების დეფიციტური ხარჯვა, - ზედიზედ მსგავსი ოპერაციების მოწონება მაშინ, როდესაც აბსოლუტურად გაურკვეველია, თუ რა სახსრებით აპირებენ მათ დაფინანსებას.

კლინტონის ადმინისტრაცია ითხოვს თავისი საგარეო პოლიტიკის ოპერატიულ მხარდაჭერას, რაც დაცინვას უფრო წააგავს ადმინისტრაციის მრავალგზის განმეორებადი დაპირებების ფონზე წინასწარ დაეკითხოს კონგრესს, სანამ გაეროს ახალ სამშვიდობო ოპერაციებს დაუჭერდეს მხარს.

მე პრეზიდენტი კლინტონის პრესკონფერენციიდან მხოლოდ სამი საათის შემდეგ დამირეკეს, საიდანაც შევიტყვე, თუ რა განცხადება გააკეთა მან.

შეიძლება პრეზიდენტმა აღნიშნული ოპერაციისთვის კონგრესის მხარდაჭერაც მიიღოს, მაგრამ მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ ოპერაცია წინასწარ იქნება დაფინანსებული, გაეროს კონტიგენტში არ შევა რუსული ჯარები და თუ კი იარსებებს გამოკვეთილი სტრატეგიული ინტერესი საქართველოსადმი თავის რეგიონში.

აშშ-ის წილი დანახარჯებში - დახმარებაზე გამოყოფილი თანხიდან

ჯერ ერთი, არსებობს საკმაო თანხები აღნიშნული ოპერაციის დასაფინანსებლად. კონგრესმა ყოფილი საბჭოთა კავშირისთვის 2,5 მილიარდი დოლარი გამოყო, რომლის ნაწილი არ არის დახარჯული, ან აშშ-ის მაღალანაზღაურებადი კონსულტანტებისთვისაა გამიზნული. ამ ფონმდებიდან ადვილად შეიძლება იმ 30-60 მილიონი დოლარის გამოყოფა, რომელიც ამ ოპერაციის დასაფინანსებლადაა საჭირო.

რუსული ჯარები ამ ძალებში მხოლოდ ძალზე მცირე რაოდენობით უნდა იყვნენ წარმოდგენილნი. პოლიტიკურად აბსოლუტურად გაუმართლებელი იქნებოდა ყოფილი კოლონიალისტებისთვის ხელის შეწყობა, რათა ხელახლა მოახდინონ ოკუპაცია ამჯერად „ლურჯ ჩაფხუტებში“.

აიძულო ამერიკელი გადამხდელები გადასახადები იხადონ რუსული იმპერიალიზმის აღორძინებისთვის ფინანსურადაც აზრსმოკლებულია. გასული კვირის სახელმწიფო დეპარტამენტის განცხადების თანახმად, რუსებს არ სურდათ მონაწილეობის მიღება გაეროს სამშვიდობო ძალებში. ვფიქრობ, რუსები ამ კვირასაც იგივე პოზიციაზე უნდა შევაკავოთ.

და ბოლოს, ადმინისტრაცია ამიერკავკასიის მთელი რეგიონისადმი დახმარებისას მეტ შემოქმედებითობას საჭიროებს.

საქართველო შეიძლება გახდეს გასაღები ცენტრალური აზიის სიმდიდრის გასახსნელად რუსეთზე დამოკიდებულების გარეშე. საქართველო ასევე შეიძლება გახდეს გასაღები სომხეთისათდმი არაზნეობრივი, უკანონო ბლოკადის მოსახსნელად. მაგრამ აშშ-ის ადმინისტრაცია საქართველოსადმი მხოლოდ ჰუმანიტარული დახმარებით შემოიფარგლება.

მართალია, ამას უდავოდ დიდი მნიშვნელოვა აქვს, მაგრამ საკმარისი სულაც არ არის და ადმინისტრაციის არაშორსმჭვრეტელობაზე მეტყველებს.

ამიერკავკასიის საწარმოო ფონდის დაარსება

მე გიზიარებთ აშშ-ის გრძელვადიანი საგარეო პოლიტიკის სამომავლო შედეგებს საქართველოსთან დაკავშირებით, ადმინისტრაციამ დაუყოვნებლივ უნდა დააარსოს ამიერკავკასიის საწარმოო ფონდი იმ უკვე არსებული ფონდების გვერდით, რომლებიც აღმოსავლეთ ევროპასა და ყოფილი საბჭოთა კავშირის დანარჩენ ტერიტორიაზე არსებობენ.

ადმინისტრაცია ამ ფონდთა მეშვეობით 1 მილიონ დოლარზე მეტის დახარჯვას გეგმავს, რათა დაეხმაროს კაპიტალდაბანდებისა და თავისუფალი წარმოების განვითარებას.

სომხეთი და საქართველო უკვე უახლოეს მომავალში შეძლებდნენ სარგებელი მიეღოთ მსგავსი ფონდიდან. იგივე სარგებელი ექნეებოდათ აზერბაიჯანსაც, თუ იგი ოდესმე მოხსნის ბლოკადას სომხეთზე, გადაწყვეტს დაამყაროს მშვიდობა და გადადგამს ჭეშმარიტ ნაბიჯებს დემოკრატიზაციისა და თავისუფალი საბაზრო რეფორმებისკენ.

მე დღეს უკვე შევხვდი პრეზიდენტ შევარდნაძეს (სამშაბათი). ვეჭვობ, მან დაიჩივლოს, თუ რუსეთის როლი გაეროს ნებისმიერ ოპერაციაში შეიზღუდება. პრეზიდენტმა შევარდნაძემ გამოთქვა მძლავრი მხარდაჭერა ამერიკის საწარმოო ფონდის დაარსებისადმი.

In his opinion, efforts to help free production in the Transcaucasian region are vital for the future of the region. I would like to hope that this time the administration will be on the side of President Shevardnadze.

March 9, 1994

The Ultimate Link Directory for SEO Free Netflix, Free prime video and much more Best Chat forum for freebies and giveaways Most Secure Cloud free Secure Video Sharing platform free Earn upto 20$ a day Buy digital products for cheap Download wordpress themes and plugins free Themes Ultimate movies and web series